Przekraczanie przepaści jakości: nowy system ochrony zdrowia w XXI wieku ad

Wzywa do warsztatów, dalszych badań i edukacji, ponownej analizy obecnych metod płatności i wielu innych ogólnych inicjatyw tego rodzaju. Wzywa Kongres do ustanowienia Funduszu innowacji w zakresie jakości opieki zdrowotnej w celu wspierania projektów dotyczących poprawy jakości i szacuje, że potrzebne byłoby coś rzędu miliarda dolarów w ciągu 3 do 5 lat . Raport sugeruje również, że Agencja ds. Badań i Jakości w Ochronie Zdrowia powinna określić nie mniej niż 15 warunków priorytetowych i zwołać posiedzenie w celu opracowania strategii, celów i planów działania dla osiągnięcia znacznej poprawy jakości w ciągu najbliższych 5 lat dla każdego warunków priorytetowych. Jednak te zalecenia, nawet jeśli są dobrze zaplanowane, nie trafiają do sedna sprawy, a oferują niewiele rozwiązań podstawowych. Będąc uczciwym wobec skrupulatnej i naukowej pracy komisji, powinienem przyznać, że nie miała ona na celu rekomendowania konkretnych podejść organizacyjnych do osiągnięcia wyznaczonych celów . Komitet niewątpliwie został poproszony o skoncentrowanie się na celach ogólnych, zasugerowanie zasad i wytyczne dotyczące poprawy jakości opieki, zamiast konfrontować się z kontrowersjami, które wynikałyby z proponowania podstawowych reform w organizacji systemu opieki zdrowotnej.
A więc, co jest nie tak z organizacją naszego obecnego systemu opieki zdrowotnej, który odpowiada za problemy z jakością. Moim zdaniem, głównym problemem jest to, że system jest kierowany głównie przez siły rynkowe, które są tak źle dostosowane do osiągnięcia celów jakościowych przewidzianych w niniejszym sprawozdaniu, jak do osiągnięcia równie ważnych celów kontroli kosztów i uniwersalny dostęp. Pogląd, że opieka zdrowotna jest zasadniczo towarem gospodarczym, stanowi radykalną zmianę w stosunku do wcześniejszych założeń dotyczących społecznego celu opieki zdrowotnej. Waluta zyskała dopiero w ciągu ostatnich 10-20 lat, ale już opracowała politykę publiczną, która szybko przekształca nasz system opieki zdrowotnej w ogromną konkurencyjną platformę. Mamy teraz duży i rosnący sektor opieki zdrowotnej, kontrolowany przez prywatny biznes, w stopniu niezrównanym w żadnym innym kraju.
Podobnie jak w przypadku innych rynków w gospodarce amerykańskiej, część usług medycznych, która jest prywatnie ubezpieczona, jest dystrybuowana przede wszystkim w zależności od możliwości zapłaty. Wielu niezależnych prywatnych ubezpieczycieli (głównie będących własnością inwestorów) stale stara się zmniejszyć swoje płatności na rzecz usługodawców i ich finansowe zobowiązania wobec chorych pacjentów. Podobna presja ekonomiczna i zachęty działają w rządowej części systemu. We wszystkich częściach systemu dostawcy usług opiekuńczych (tj. Szpitale i lekarze) postrzegają siebie jako konkurujące przedsiębiorstwa, które walczą o przetrwanie we wrogim klimacie gospodarczym i działają zgodnie z tym. Dającym się przewidzieć rezultatem jest rozdrobniony, nieefektywny i drogi system, który zaniedbuje tych, którzy nie mogą płacić, szkoli się za wsparcie publicznej służby zdrowia i edukacji medycznej, i ma wszystkie niedociągnięcia w jakości, które są tak dobrze opisane i przeanalizowane w niniejszym sprawozdaniu. Jest to system, który bardziej odpowiada na interesy finansowe inwestorów, menedżerów i pracodawców niż na potrzeby medyczne pacjentów.
Najlepszym sposobem na osiągnięcie znacznej poprawy jakości opieki, jak sądzę, byłaby zmiana systemu Niestety, komitet tego nie mówi. Zamiast tego koncentruje się na sugestiach dotyczących modyfikacji zachowania w bieżącym systemie. Perspektywy przekonywania uczestników do obecnego, zdominowanego przez rynek systemu, aby zachowywali się w bardziej odpowiedzialny społecznie sposób, nie są jednak zbyt dobre. Podejrzewam, że większość członków komisji wie o tym, ale czuli się ograniczeni przez warunki ich opłat, aby skupić się na stopniowej poprawie jakości obecnego systemu. Biorąc pod uwagę te ograniczenia, zrobili wszystko, czego można się było spodziewać, i zrobili to bardzo dobrze. Bardziej definitywne podejście do problemów, które rozwiązują, musi czekać na poważne reformy systemu opieki zdrowotnej.
Arnold S. Relman, MD
Harvard Medical School, Boston, MA 02115

Powołując się na artykuły (7)
Zamknij Cytowanie artykułów
[podobne: cad kardiologia, szczepionka rekombinowana, endometrioza a in vitro ]
[patrz też: leczenie eboli, zespol sweeta, cad kardiologia ]