Kontrolowanie wydatków na opiekę zdrowotną

Blumenthal, w swoim świetnym artykule na temat kontrolowania wydatków na opiekę zdrowotną (wydanie z 8 marca), nie omawiał zróżnicowania wydatków w poszczególnych stanach i regionach. Z danymi Administracji Finansowej Opieki Zdrowotnej można obliczyć, że wydatki na opiekę osobistą na jednego mieszkańca wahały się od 2 760 USD w Idaho do 4 889 USD w Massachusetts w 1998,2, a duża część tych zmian utrzymuje się po skorygowaniu o takie czynniki, jak pobyt w jednym stanie, ale odbiór opieka zdrowotna w innym.3,4 Nie ma dowodów na to, że ludzie żyjący w państwach o wyższych wydatkach są zdrowsi niż mieszkańcy państw o niższych wydatkach.
Możliwe, że zmniejszenie tej zmienności może być częścią strategii kontrolowania ogólnych wydatków na opiekę zdrowotną. Na przykład Wennberg oszacował, że korzyść z apteki Medicare w wysokości 450 USD na osobę (w sumie około 20 miliardów dolarów) może być finansowana poprzez przesunięcie środków Medicare Part A i Part B z regionów polecających szpitale z wydatkami wyższymi niż umiarkowany poziom wydatków w regionie Atlanty
David A. Kindig, MD, Ph.D.
Praveen Jayakumar, MB, BS
Wisconsin Network for Health Policy Research, Madison, WI 53705-2397
[email protected] wisc.edu
5 Referencje1. Blumenthal D. Kontrolowanie wydatków na opiekę zdrowotną. N Engl J Med 2001; 344: 766-769
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Państwowe wydatki na opiekę zdrowotną: prywatna służba zdrowia, 1998. Baltimore: Administracja finansowa opieki zdrowotnej. (Dostęp do 17 sierpnia 2001 r. Na stronie http://www.hcfa.gov/stats/nhe-oact/stateestimates/tables98/.)
Google Scholar
3. Basu J, Lazenby HC, Levit KR. Wydatki na Medicare według stanu: dostosowanie na przejściu granicznym. Health Care Financ Rev 1995; 17: 219-241
MedlineGoogle Scholar
4. Kindig DA, Libby DL. Ustawianie limitów wydatków na zdrowie państwa. Health Aff (Millwood) 1994; 13: 288-289
Crossref MedlineGoogle Scholar
5. Wennberg JE. Strategia tworzenia korzyści farmacji poprzez ponowne rozdzielenie wydatków Medicare. Świadectwo do Kongresu, 12 marca 1999.
Google Scholar
Konwencjonalna wiedza na temat wydatków na opiekę zdrowotną nie uwzględnia możliwości, że wydatki na usługi bez wymiernych korzyści zdrowotnych mogą być racjonalnymi wydatkami na konsumpcję oraz że wydatki na usługi opieki zdrowotnej typu konsumpcyjnego mogą słusznie wzrastać szybciej niż produkt krajowy brutto.
Wydatki na opiekę zdrowotną w czystej konsumpcji to takie, które zwiększają zadowolenie konsumenta przy braku wymiernej poprawy zdrowia. Na przykład prenatalne badania ultrasonograficzne nie są opłacalnym wykorzystaniem zasobów dla matek o niskim ryzyku, ale badania USG pozostają popularną korzyścią. Małe matki chcą badania ultrasonograficznego ze względu na natychmiastowy spokój ducha, oczekują, że wyniki przyniosą , nie dlatego, że oczekują poprawy zdrowia dla nich samych lub ich dzieci.
Wiele środków zaradczych na rosnące wydatki na opiekę zdrowotną nie może się powieść, jeśli konsumenci chcą wydawać swoje rosnące dochody na usługi opieki zdrowotnej typu konsumpcyjnego. Każda proponowana reforma, która nie uwzględnia wartości tych wydatków dla konsumentów, zakończy się niepowodzeniem.
Robert S Woodward, Ph.D.
University of New Hampshire, Durham, NH 03824
[email protected] edu
Odniesienie1. Ewigman BG, Crane JP, Frigoletto FD, LeFevre ML, Bain RP, McNellis D. Wpływ prenatalnego badania ultrasonograficznego na wynik okołoporodowy. N Engl J Med 1993; 329: 821-827
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Firma Blumenthal omawia trzy strategie ograniczania wydatków na opiekę zdrowotną: wzmocnienie sił rynkowych, wzmocnienie kontroli rządowych i usprawnienie zarządzania usługami opieki zdrowotnej. Strategią nie omawianą przez Blumenthal, ale o większej potencjalnej wartości w obniżaniu kosztów opieki zdrowotnej jest promowanie odpowiedzialności pacjentów za opiekę zdrowotną. Na przykład kosztowne medyczne komplikacje związane z otyłością, urazami spowodowanymi przez alkohol, kolizjami samochodowymi, ryzykownymi zachowaniami seksualnymi i paleniem są prawie całkowicie niemożliwe do uniknięcia. Trzy strategie omówione przez Blumenthala raczej nie ograniczą wydatków, jak i odpowiedzialności osobistej.
Ponadto dowody na to, że wzmocnienie kontroli rządowych zmniejsza koszty opieki zdrowotnej, często opierają się na niepłaceniu lub niedostatecznym wynagrodzeniu dla lekarzy i szpitali. Niewypłacenie lub niedopłata za niezbędne usługi medyczne nie stanowią skutecznej metody kontroli kosztów
John L. Kirkland, MD
Baylor College of Medicine, Houston, TX 77030
[email protected] tmc.edu
Odniesienie1. Klingensmith GJ, Allen HF. Koszt opieki nad pacjentem pediatrycznym z cukrzycą. Endocrinologist 2001; 11: 41-47
Crossref Web of ScienceGoogle Scholar
Pacjent poprosił o zlecenie dalszego badania rezonansu magnetycznego (MRI) jego odcinka szyjnego kręgosłupa. Nie doświadczył żadnego wzrostu bólu szyi i nie miał żadnych deficytów neurologicznych ani nowych objawów. Powiedział, że już od 2001 r. Otrzymał polisę ubezpieczeniową i był ciekawy, jakie zmiany, jeśli w ogóle, miały miejsce od czasu początkowego badania MRI, przeprowadzonego sześć miesięcy wcześniej. Twierdził, że test go nic nie kosztuje, a więc chciał, abym to zaplanował.
Na co dzień lekarze rodzinni przygotowują się do napisania recepty na 10 do 15 tabletek Claritin (loratadyna) w celu złagodzenia objawów nieżytu nosa. Ale pacjent mówi: Kosztować mnie to będzie 15 dolarów za 90 tabletek. W końcu wykorzystam Claritin. Po prostu zrób przepis na 90 za pomocą wkładu .
Są to przykłady polityki refundacyjnej, która zwiększa koszty świadczenia opieki zdrowotnej. Pacjent i lekarz są izolowani od kosztów opieki. Lekarz chce zakończyć wizytę pozytywnie. Chory chce uzyskać najbardziej kompleksową usługę po najniższych kosztach.
Po dokonaniu korekty lub odliczeniu kosztów, wydatki są zwykle w całości pokrywane przez plany ubezpieczeń zdrowotnych. Jednym ze sposobów kontrolowania wydatków jest wymóg, aby plany ubezpieczeń zdrowotnych obejmowały tylko ułamek dodatkowych kosztów każdej usługi. Pacjenci będą następnie ważyć osobiste koszty leczenia. Niektórzy mogą zasugerować, że kapitalizacja powinna zostać wykorzystana do rozwiązania tych problemów z kosztami. Jednak capitation tylko sprawia, że lekarz jest agentem branży ubezpieczeniowej. Lekarz staje się przeciwnikiem każdego pacjenta, a nie adwokata pacjenta.
Sanford Guttler, MD
Trade St., Granite Falls, NC 28630
[email protected] net
Odpowiedź
dr Odpowiedzi Blumenthal:
Do redaktora: Drs. Kindig i Jayakumar słusznie podkreślają duże zróżnicowanie wydatków w regionach Stanów Zjednoczonych. Przypuszczalnie niektóre obszary o wys
[przypisy: choroby monogenowe, hipoglikemia u noworodka, autologiczny przeszczep komórek macierzystych ]
[więcej w: rytuksymab, choroby monogenowe, choroba przeszczep przeciwko gospodarzowi ]